July 07, 2021.
U doba pandemije mnogi su po prvi put iskusili rad od doma. Sudeći po najavama nekih od najvećih hrvatskih tvrtki, velik će dio radnika i nakon završetka korone nastaviti funkcionirati na jednak način. No što je sa studentima? Mogu li i oni nastaviti s radom iz kućnog ogrtača po završetku pandemije, ako su uopće i dobili tu mogućnost?
Dok je vani uobičajena praksa posao agenta korisničke podrške obavljati od kuće, naši su se poslodavci nešto rjeđe odlučivali na taj korak te su svoje pozivne centre smještali unutar poslovnih lokacija. Naš telekom Iskon Internet upravo je objavio oglas za studentski posao u korisničkoj podršci s mjestom rada u cijeloj Hrvatskoj i time postao jedan od prvih poslodavaca čiji studenti svoje poslovne obaveze mogu odrađivati iz bilo kojeg mjesta, tj. s bilo koje lokacije – po želji.
„Sigurni smo da studenti diljem Hrvatske imaju kvalitete koje mi tražimo, a godina dana remote rada dokazala nam je da nema potrebe ograničavati se na jedan do dva grada kad potencijal postoji posvuda”, uvodi nas u priču Valentina Serdar, suradnica za ljudske potencijale i jedno od prvih lica koje novi agenti susreću nakon dolaska u Iskon. Posao agenta uglavnom se sastoji od telefonske podrške korisnicima kojima je potrebna pomoć s Iskon uslugama interneta, TV-a i telefona, pa su za njegovo obavljanje s logističke strane potrebni tek računalo, internetska veza i miran prostor za trajanja radnih sati. Poželjno je, naravno, i minimalno tehničko predznanje o tome kako funkcioniraju spomenute usluge, no sve se detaljno savladava na inicijalnoj trotjednoj plaćenoj edukaciji odmah po dolasku u Iskon.
Kakva su iskustva studenata?
Iskonovi agenti tehničke korisničke podrške danas već imaju više od godinu dana iskustva s radom od kuće, pa su nam otkrili sve prednosti ovakvog načina organiziranja svoje studentske svakodnevice. Njihova su imena Alena, Kristijan i Lanooloreta. Dolaze iz različitih dijelova Hrvatske i studiraju na različitim fakultetima, a poslom u Iskonu oduševljeni su upravo zbog maksimalne fleksibilnosti koju nudi, ne samo po pitanju radnog vremena, već i lokacije s koje mogu obavljati posao.
Kristijan Kožina kod rada od kuće najviše cijeni vremensku uštedu, ali i sve benefite koje mu nudi Iskon.
„Moj radni dan izgleda divno. Maca mi spava u krilu dok radim, mogu raditi u trenirci bez da navlačim rifle svaki dan. I moj dečko radi u Iskonu, živimo zajedno, pa ako nam se slučajno preklope smjene jedno od nas ode raditi u kuhinju u kojoj je također vrlo udobno”, pojašnjava nam svoje najdraže prednosti rada od kuće 21-godišnja studentica radiološke tehnologije Alena Vekić.
Njezin Iskon kolega, 24-godišnji Kristijan Kožina, dodaje da kod rada od kuće najviše cijeni značajnu uštedu vremena, koje bi inače izgubio putovanjem na posao i s posla. „Za laptop sjednem tri minute prije početka posla, završim četiri minute nakon smjene. Svaki radni dan izgubio bih oko dva sata na put budući da sam iz Zagreba, a to je puno vremena koje možeš odvojiti za fakultet ili za sebe.”
Studentici Aleni Vekić sviđa se fleksibilnost smjena i što sama bira koliko će koji dan raditi.
Slažu se da po pitanju fleksibilnosti ovaj posao u Iskonu zaslužuje ocjenu 10/10. „Možemo raditi 3 ili 4 sata dnevno, kao i punu smjenu od 8 sati ako tako želimo. Željene smjene upisujemo tjedan dana unaprijed, no možemo i samo uletjeti te odraditi dodatan sat ako nam se npr. iznenada oslobodilo vrijeme”, pojašnjavaju agenti. Uz ovakvu vremensku i lokacijsku raznolikost vrlo je lako uskladiti posao i obaveze na fakultetu, što možda najbolje dokazuje Iskonova agentica Lanooloreta Crnjak, koja uz studij međunarodnog poslovanja radi čak dva dodatna posla.
„Ovaj me posao naučio boljoj komunikaciji s ljudima i općenito razumijevanju drugih. Empatija je trajna vrijednost koja će mi biti od koristi bez obzira na područje rada koje ću odabrati nakon fakulteta. Ipak, moram priznati da me posao u Iskonu malo razmazio. Rad od kuće mi je otkriće! Sad težim tome da i dugoročno, po završetku fakulteta, nađem nešto da stalno mogu raditi od doma, možda i iz drugih mjesta u Hrvatskoj, da mogu paralelno i živjeti punim plućima bez klasičnog od 9 do 5 modus operandija”, otkriva nam Lanooloreta. „Korisnicima se ipak predstavljam kao Lana na početku poziva, inače bismo puno vremena potrošili na to kako mi je kreativna mama osmislila ime”, s osmijehom nam govori ova agentica.
Lanooloreta sugerira svima koji se žele prijaviti na ovaj posao da kod kuće urede mali tihi kutak za rad, dok ostatak prostora definiraju kao svoj prostor za opuštanje, što dom prije svega i mora biti.
Nekoliko savjeta za nove kolege
A što novi kolege mogu očekivati od posla u korisničkoj podršci? Sve troje ističu kako im je najdraže primiti zahvalu korisnika nakon što zajedno detektiraju i riješe kvar. „Posebno kad nekom starijem korisniku uspijem riješiti poteškoću s TV-om prije emitiranja omiljene serije, to bude takva obostrana sreća i veselje da traje do kraja dana”, govore nam Kristijan i Lanooloreta. Alena dodaje da postoji i druga strana, s obzirom na to da je njihov posao ipak satkan od rješavanja raznih vrsta kvarova na uslugama: „Najviše mi je žao kad korisnik ne želi surađivati, možda bih mu i mogla pomoći, no on to odbija. Srećom, takvi pozivi nisu česti. Kao agent ipak vrlo brzo naučite kako se uspješno nositi s tim.”
Ako upravo razmišljate o podebljanju svojeg studentskog budžeta u potpuno fleksibilnom okruženju koje mari i za vaše fakultetske obaveze, još se stignete prijaviti za posao agenta u tehničkoj podršci u Iskonu. Kristijan, koji je ovdje najdulje od svih sugovornika, šalje vam i posljednju uputu: „Iskreno, kad sam se prijavljivao na ovaj posao mislio sam da je nešto jednostavniji. Ipak, ovdje edukacije traju tri tjedna i tu se savlada sve potrebno, no i nakon toga potreban je još mjesec do dva da postaneš potpuno samostalan, brz u rješavanju poteškoća i dobar u komunikaciji s korisnicima. Nakon što sam sve savladao, već godinu dana uživam u svojem poslu, koji mogu raditi s bilo koje lokacije te u bilo koje vrijeme, a tu su i odlični benefiti poput godišnjeg odmora, čak i rođendanski bonus”, zaključuje Kristijan, kojeg za kraj hvale kolegice s nešto manjim Iskon stažem:
„Ono što je ovdje još sjajno jest to da su svi na TI. Isprva nam je osobno bilo neugodno za sve pitati supervizora, iako se kasnije ispostavilo da je to bilo potpuno iracionalno. Kristijan i ostali stariji kolege nama su novima zato pristupili odmah na početku te se kao kolege ponudili za pomoć u bilo koje doba dana. Jako se veselimo susretu cijelog odjela, a ima nas puno, kad okolnosti to budu dozvoljavale. Mislim da će to biti najveseliji meetup ikad!” zaključuju Lanooloreta i Alena.
Valentina Serdar, suradnica za ljudske potencijale / Hrvoje Brundić, direktor korisničke podrške, isporuke i održavanja usluga
„Osim što rade iz cijele Hrvatske, imaju fleksibilno radno vrijeme, slobodne dane za polaganje ispita, ljetovanje i dar za rođendan, Iskonovi studenti prvi imaju pristup našim internim natječajima za stalne radne pozicije u tehnici, prodaji ili biznisu. Iz internih redova upravo zapošljavamo nove kolege u ISS odjelu i marketinškim komunikacijama, i to je još jedna odlična praksa koju od pamtivijeka primjenjujemo u Iskonu. Bildamo mlade ljude, pomažemo im da rastu, a oni nas zauzvrat obogaćuju svojim idejama, znatiželjom i preispitivanjem postojećih stanja i statusa. Tako tvrtka ostaje mlada duhom, na koji smo ponosni iako po registru više ni nismo tako mladi”, za kraj pojašnjava Hrvoje Brundić, direktor korisničke podrške, koji je i osobno svoje prve poslovne korake u telekomunikacijama odradio u korisničkoj podršci Iskona.